zaterdag 16 januari 2021

Bloghop team Utopia

 Hé hallo,

Wat leuk dat je komt kijken bij mijn deelname aan de bloghop van team Utopia!!! Als het goed is ben je via de blog van Marlieke hier terecht gekomen. Ik hoop dat ik je met mijn creaties inspireer en laat zien hoe veelzijdig de bundel "Friends are like seashells" is. Ik was meteen weg van deze set en zag er heel veel mogelijkheden mee. Als ik ergens aan zee ben, ben ik altijd samen met mijn jongste dochter schelpen aan het zoeken. En natuurlijk gaan dan de mooiste schelpen mee naar huis. Inmiddels hebben we een aardige verzameling:)

Om de schelpen leuk op te kunnen bergen, heb ik 3 doosjes gemaakt. Ik heb de doosjes eerst geëmbost met witte embossingpoeder en vervolgens met behulp van de nieuwe blending brushes en inkt gekleurd. Omdat ik erg van lintjes hou, heb ik om de rand een lintje geplakt met daaronder een strook "Sand& sea designpapier". Bovenop het doosje heb ik wat "Opal rounds" geplakt om het echt af te maken. Deze parels zijn wit mat met een glimmertje, beetje zeemeerminnenstijl vind ik. 


Ik werk erg graag met blending brushes, dus je snapt wel dat ik enorm blij was dat Stampin' Up! ze nu ook heeft. Zelf heb ik een set van Picket Fence, maar ik vind de blending brushes van Stampin' Up! net iets fijner, doordat de kop iets minder buigt. De truc van het blenden is dat je tijdens het blenden niet te hard drukt, omdat anders de kleuroverloop niet mooi wordt. Het is zo ontzettend gaaf om een achtergrond te maken waarin je meerdere kleuren gebruikt. Het is even een beetje oefenen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt... Voor het schoonmaken van de brushes gebruik ik een microvezel doekje, werkt echt perfect. 

Omdat ik zo van blenden hou, heb ik ook een kaart gemaakt met een eigengemaakte achtergrond. Voordat ik de blending brush over het inktpad haalde, heb ik hem eerst over een babydoekje gehaald. Daardoor kwam de kleur wat intenser en als een kleurkanon op mijn papier, waardoor ik een soort marmereffect creëerde. Nadat ik tevreden was ben ik met de stempels aan de gang gegaan om de achtergrond op te vrolijken. Gewoon niet te veel bij nadenken en je gevoel volgen. 


Wat deze set geweldig maakt, is dat je er op meerdere manieren mee kunt werken. De "Sheashells embossing folder" hoort ook bij deze suite. Als je een stuk cardstock hiermee embost, kun je de coördinerende snijmal er op leggen en het geheel uitsnijden. Eventueel kun je daarna alle schelpen en zeewier los knippen, zoals ik bij deze kaart heb gedaan. 

Het is Sale-A-Bration tijd, dus voor elke 60 euro die je besteed mag je iets uit de SAB catalogus uitzoeken!!! Zoals bijvoorbeeld de "Approaching Perfection stempelset". Een set met een aantal niet standaard verjaardagswensen. 


Ik heb met mijn favoriete tekst een mannenkaart gemaakt. Omdat ik de tekst er goed uit wilde laten springen, heb ik geprobeerd de achtergrond rustig te houden. Ik heb daarvoor met de kleinste snijmal van de "Stitched Rectangles dies" uit 3 vellen van het "In good taste design papier" een aantal figuren gesneden. 


Om het makkelijk te maken zet ik nog even alle gebruikte materialen voor je op een rijtje:
* Bundel Friends are like seashells(# 156205).
* Seashells 3D embossingfolder(# 154309).
* Sand& sea designer papier(# 154288).
* Opal rounds(# 154289).
* Approaching perfection stempelset(# 155282) GRATIS BIJ ELKE ^) EURO.
* In good taste designpapier(# 152494).
* Tasteful labels dies(# 152886). Of de bundel Tasteful touches(# 154098).
* Stitched rectangles dies(# 151820).
* Bijpassend lint.

Ik hoop dat je een goede indruk hebt gekregen van de bundel die ik heb uitgekozen voor deze bloghop. Mocht je vragen hebben, mag je altijd mailen naar bee.stampin.henriette@gmail.com 
Ook als je een bestelling of opdracht wilt plaatsen of misschien zelf demonstratrice wilt worden, kun je me op dit emailadres bereiken. De volgende blog die je kunt gaan bekijken is die van Marieke . Heel veel plezier tijdens de rest van je rit en wie weet tot ziens!!!

Om terug te gaan naar de blog van Marlieke
Om naar de blog te gaan van Marieke.





Groetjezzz,

Henriette.

4 opmerkingen:

  1. Hmz, ik dacht toch echt dat ik een reactie gepost had. Vreemd dat dat niet werkt. Nog maar een keer dan. Ik vind de stempel uit Approaching Perfection heel goed combineren met het In Good Taste papier. En de schelpen ga ik steeds leuker vinden hoe meer creaties ik ermee zie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf zeg, mooie creaties! Ik vind je laatste kaart echt super, die ga ik vast eens casen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gedaan Henriëtte!! Mooie kaartjes allemaal en ook de doosjes zien er heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke kleuren en leuke doosjes. Ook je kaarten zijn leuk, fijn om eens een mannelijke variant te zien

    BeantwoordenVerwijderen