maandag 30 januari 2012

Dit is het dan, mijn allereerste bericht op mijn blog. Best spannend, maar ook heeel gaaf. Gelijk met wat foto's erbij. Mijn nichtje is binnenkort jarig en als verjaardagscadeautje krijgt zij wat spullen voor haar baby born pop. Natuurlijk zelf gemaakt!!! Het was geweldig om alles te maken; ik zou wel graag poppenkleren willen gaan naaien en via het internet willen verkopen:) Wie weet start ik het binnenkort toch op...... Maar voor nu eerst de foto's van de poppenkleren voor mijn nichtje.
Om te beginnen heb ik een jasje en een zonnesetje gemaakt. Het jasje is gevoerd en omdat ik de stof eenkleurig vond heb ik bloemetjeslint langs de onderrand en de capuchon genaaid. Het zonnesetje vond ik fleurig genoeg.
Ook het jurkje heb ik versierd met lintjes.
De hansop vind ik zelf geweldig geworden. Voor het eerst met tricot genaaid; viel achteraf reuze mee.
Last but not least; een verzorgingstas voor de pop, inclusief verschoningsmatje. Mijn dochter heeft een aantal jaren geleden ook zo'n tas van Sinterklaas gehad(guess who that was) en ik heb hem geprobeerd na te maken. Mijn dochter vertelde aan mijn schoonmoeder dat mama dat toch wel heel goed had nagemaakt. Ik kan geen groter compliment krijgen!!! Dit was het; tot de volgende keer. Groetjes, Henriëtte.

1 opmerking:

  1. Ik zou je willen vragen heb je een patroon van die poppen verzorgingstas.
    Zou het erg leuk vinden hem ook te maken.

    gr jessica uit Lelystad

    BeantwoordenVerwijderen